Question about modding D2 1.10 LOD

Post here about all aspects of D2 mod making whether it's information, problems or whatever. Please specify whether your post is relating to Classic D2 or the Expansion.

Moderator: Nizari

Post Reply
Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Wed Sep 12, 2018 10:35 pm

Hello guys , i have problem with opening D2Patch.mpq . When i open the mpq file with MPQ EDITOR showing me only files like this "File00000000.xxx" . This happen only for Patch_D2.mpq.
When i open d2data.mpq everything is like use to be with txt files and etc.
My first question is can i edit D2Data.mpq and do some changes or only in Patch_D2.mpq must be touch it?
My second question is when i extract the txt files to my computer and make some changes , how to try what i made in diablo ? What have to do to use this changes ? (I just want to remove The Cow King and make Cow level with more cow's)
I make this steps:
1. Open D2Data.mpq with MPQ EDITOR
2. Extract the txtx from Global/Data/Excel to my Desctop folder "Data/Excel"
3. Make changes in some file and save .
But then what i must to do to apply changes in the game ? (Because when i start diablo with these -w -direct -txt, i have in the diablo folder directori Data/Excel and in that folder have bin files with same names like the text files.)
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

User avatar
devurandom
Forum Regular
Angel
Posts: 897
Joined: Sat Mar 07, 2015 9:07 pm
United States of America

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by devurandom » Thu Sep 13, 2018 2:20 am

Have a look for a listfile. This one is more complete than others.
viewtopic.php?t=65218


For mpq viewers Ladik's is nice, but not sure it can repack mpq's properly.
WinMpq seems to work better than all others for that.

to make changes to txt files just add data\global\excel dir to your D2Game folder and put the txt files
from Patch_D2.mpq in there. then run with -direct -txt
Assembly Reference | 1.13d Code Edits | UVLoD | BaseMod Plugin

Fiat paper money is the most elaborate and well devised form of slavery the world has ever seen..

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Thu Sep 13, 2018 9:32 am

Yes, I do, but my question is how after I make the changes add them to my server? I have made closed server to play with friends but want to remove The Cow King nad make more Cow's in the Cow Level. I make changes for removing The Cow King in SuperUniques.txt and remove the row where type "The Cow king" then start the game with -w -txt -direct and on Single Player everything seems fine, but don't know how to make this changes to my server.
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

User avatar
Kaladann
Junior Member
Paladin
Posts: 108
Joined: Fri Oct 23, 2015 1:15 am
Location: France
France

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Kaladann » Thu Sep 13, 2018 2:49 pm

Hello !

On mine I repack the modded .txt into Patch_D2.mpq, then replace Patch_D2.mpq in D2GS by the modded Patch_D2.mpq.
Everything should be fine.

Do not forget to launch the game and to enter a solo game once with the modded .txt (-direct -txt) to regenerate the .bin files, all of them will have to be added in Patch_D2.mpq in the same place as the .txt !
Want to play but not enought time to drop good stuff and raise decent level ? Try Casual Nostalgia !
ImageMore infos here : viewtopic.php?f=5&t=63800
CHEERS !

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Thu Sep 13, 2018 6:51 pm

Yes but in my Patch_D2.mpq have no txt files only .xxx files here is the screen: https://imgur.com/a/6u361iC. This happen only in Patch_D2.mpq , in other d2char , d2exp and etc. everything is good showing txt's
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

User avatar
Kaladann
Junior Member
Paladin
Posts: 108
Joined: Fri Oct 23, 2015 1:15 am
Location: France
France

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Kaladann » Fri Sep 14, 2018 3:23 am

You need a listfile to see properly what's in the MPQs.

That one should do the trick :
viewtopic.php?t=65218
Take the Attachment.
Want to play but not enought time to drop good stuff and raise decent level ? Try Casual Nostalgia !
ImageMore infos here : viewtopic.php?f=5&t=63800
CHEERS !

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Fri Sep 14, 2018 11:43 am

Ah thank you , with listfiles is other think i see everything in Patch_D2 <3
I rome The Cow King , now i can't find where is the number of the spawn cows in Moo Moo Farm.
Here is the code:
Act 1 - Moo Moo Farm 39 0 0 26 40 26 80 80 80 80 80 80 5000 1148 0 1 1 0 0 0 1 1 0 0 3 2 -1 -1 -1 -1 0 0 0 0 0 0 0 0 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 -1 0 0 0 0 0 0 1 0 2025 28 53 78 28 64 81 800 800 800 0 1 3 4 6 8 1 0 3 hellbovine hellbovine hellbovine hellbovine hellbovine hellbovine hellbovine hellbovine hellbovine 0 34 255 Moo Moo Farm To The Moo Moo Farm A1L40 1 38 33 34 0 0 0 0 5 35 35 35 0 0 0 0 0
And i have a problem with .bin files . When i edit some txt file like a superunique and remove The Cow King , paste edited file in Diablo II / data / global / excel folder and start diablo with -w -txt -direct . Everything seems ok , the cow king is removed . Then i open Patch_D2.mpq and import the new superunique.txt and superunique.bin file and paste the Patch_D2 in to my server , and now i have an error. Where i'm wrong ?
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

User avatar
devurandom
Forum Regular
Angel
Posts: 897
Joined: Sat Mar 07, 2015 9:07 pm
United States of America

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by devurandom » Fri Sep 14, 2018 2:15 pm

as a general rule, its always a good idea generate all new .bin files at the same time, then update all the .bin files within the mpq file at the same time.

There's other pitfalls to be aware of, but It seems like there's a tutorial somewhere around here that talks about how to do all this.. unless I'm mistaken.
Assembly Reference | 1.13d Code Edits | UVLoD | BaseMod Plugin

Fiat paper money is the most elaborate and well devised form of slavery the world has ever seen..

User avatar
Kaladann
Junior Member
Paladin
Posts: 108
Joined: Fri Oct 23, 2015 1:15 am
Location: France
France

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Kaladann » Fri Sep 14, 2018 2:20 pm

.BIN files are interdependent, you have to put them all each time.
Want to play but not enought time to drop good stuff and raise decent level ? Try Casual Nostalgia !
ImageMore infos here : viewtopic.php?f=5&t=63800
CHEERS !

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Fri Sep 14, 2018 8:27 pm

Finally done. Damn was hard for me to remember how was to be done xD. Thank you all for the helpful information <3
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

User avatar
Kaladann
Junior Member
Paladin
Posts: 108
Joined: Fri Oct 23, 2015 1:15 am
Location: France
France

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Kaladann » Sat Sep 15, 2018 12:08 am

You're welcome :headbang:
Want to play but not enought time to drop good stuff and raise decent level ? Try Casual Nostalgia !
ImageMore infos here : viewtopic.php?f=5&t=63800
CHEERS !

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Sun Sep 16, 2018 10:11 am

I have another question , how to fix FE Bug ? In wich file must to search to edin the % ?
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

User avatar
HarvestWombs
Senior Moderator
Arch-Angel
Posts: 1019
Joined: Wed May 25, 2011 11:50 pm
United States of America

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by HarvestWombs » Mon Sep 17, 2018 1:07 am

Visani wrote:
Sun Sep 16, 2018 10:11 am
I have another question , how to fix FE Bug ? In wich file must to search to edin the % ?
It requires code editing, use the search function if you wish to find it.
Official Phrozen Keep Discord
Common Modding tools: link
My Resource Packs: link

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Mon Sep 17, 2018 7:59 am

Can not be done by editing some txt file ? I not found something special in the search section and for that i ask here ..
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Mon Sep 17, 2018 9:51 pm

I have already used it the search function but nothing special only talking talking and talking. I can't understand wich file contains the percentage for FE and the other enchants that makes you instant die when the mod is killed. Because i have a big problem with that especially in Travincal to councils. But have that bug and for other location lice Sewers 2 - Act2 , Ancient Tunnels , Act5- Crystal , Arrea Summit to the Barbs and many other locations. I want to know what i must decrease in wich file . Please help me.
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

User avatar
HarvestWombs
Senior Moderator
Arch-Angel
Posts: 1019
Joined: Wed May 25, 2011 11:50 pm
United States of America

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by HarvestWombs » Mon Sep 17, 2018 10:35 pm

I just told you, it requires CODE EDITING. It's not in the txt files.
Official Phrozen Keep Discord
Common Modding tools: link
My Resource Packs: link

Visani
Posts: 11
Joined: Fri Nov 13, 2015 8:22 pm

Re: Question about modding D2 1.10 LOD

Post by Visani » Mon Oct 01, 2018 9:13 pm

I will tell how i fix this bug :) . Difficultylevels.txt - MonsterCEDprecent - 0 0 0 and everything is done. This is the easy way.
Заповядайте в новия Diablo II LoD 1.10 Сървър.
Няма допълнителни модове всичко е Classic.
Всички Runewords познати до момента работят.
Uber Diablo се вика със продаване на SOJ-ове.

Име: VISANI
IP на сървъра: Visani.DDNS.Net
Zone: 0

Ако имате въпроси задавайте ги в дискорд групата ни: https://discord.gg/q5gY3Xa
Ако имате нужда от помощ винаги ще помогна със каквото мога.
Сървъра е направен с цел забавление.
Разрешени са ботовете , но само по един за всеки.
Разрешен е год мод и мапхак.
Приятна игра ! :)

Post Reply

Return to “General Mod Making”